Hatha yoga: is de meest ouderwetse yogastijl en de basis waaruit de andere yogastijlen zijn voortgekomen. Yoga houdingen zijn ontwikkeld met als doel de interne organen te stimuleren. Over de jaren heen werd Hatha Yoga steeds meer populair en werden er moderne yoga poses ontwikkeld. Deze moderne houdingen werken meer op het externe lichaam, zoals de spieren, met als doel sterk en fit te worden. Tijdens de yogalessen worden verschillende inspannende (krachtige) en ontspannende houdingen afgewisseld, in combinatie met adembewustzijn en meditatie. Zo ontstaat er weer evenwicht, verbinding, stroming, kracht in je lijf en helderheid in je geest.

Vinyasa flow yoga: Vinyasa betekent ‘verbinding van beweging en ademhaling’. Door deze verbinding onderstaat er een natuurlijk ritme, flow, waarin in de houdingen elkaar in een redelijk tempo opvolgen. Flow vanuit ademhalen, voelen, loslaten, aandacht en ruimte. Door middel van een creatieve reeks houdingen (asanas) bereidt de docent je voor op moeilijkere houdingen. Krachtige houdingen en diepe stretchhoudingen waar de tijd voor genomen wordt. Vinyasa Flow yoga is een aanrader voor als je wat meer fysieke uitdaging zoekt maar Power Yoga net een beetje te intensief vindt.

Voordelen Yin Yoga

• Yin yoga richt zich op het creëren van ruimte in je bindweefsel en je gewrichten. Door een houding langer aan te houden, bereik je het vaak stugge bindweefsel. Je bindweefsel speelt een belangrijke rol hoe je in je vel zit. Veel stress (stijfheid) wordt hierin opgeslagen.

• Yin yoga zorgt voor de balans van rust en ontspanning, omdat de gehele Yin les in het teken staat van loslaten en ontspannen. Je lichaam kan hierdoor opladen en herstellen.

• Je leert je lichaam en geest te observeren, omdat je langer in een houding blijft is het belangrijk dat je mentaal ook de concentratie kan vinden. Je moet naast het fysieke ook mentaal los kunnen laten.

• Yin yoga is voor ieder makkelijk te volgen. Ook als je net begint met yoga.

• De meditatie wordt gestimuleerd. Je leert mentaal en fysiek in balans te komen. Je concentratie wordt bevorderd, maar ook het luisteren naar je eigen lichaam.

• Yin yoga werkt ook positief voor mensen met bepaalde spierklachten. Denk hier bijvoorbeeld aan mensen met reumaklachten. Ook kunnen klachten in het bekken, rug, wervelkolom, schouders en nek met yin yoga behandeld worden.

• Tijdens hevige stressperiodes of zelf een burn-out kan de Yin yoga helpen om deze klachten te verminderen. Op een rustige manier ruimte geven aan het lichaam en de geest, zorgt voor een goed herstel.

Zoals je kan lezen zijn er veel voordelen om met Yoga te gaan beginnen of de yoga weer op te pakken in je leven.

Voordelen Dynamische en Actieve Yoga

• Je ontwikkelt flexibiliteit en kracht in het lichaam en geest. Dit staat voor de balans tussen Yin en Yang.

• De ademhaling wordt binnen de Hatha yoga gezien als de drager van de levensenergie. Een betere ademhaling betekent in de yoga meer controle over lichaam en geest.

• Door je lichaam krachtiger en flexibeler te maken en de ademhaling te optimaliseren krijg je er meer energie voor terug. Afvalstoffen worden afgevoerd, vermindering van fysieke blokkades, verbeteren van de bloedcirculatie en het lymfesysteem en het tegengaan van stress.

• Je leeft minder op de automatische piloot en bent door het doen van yoga meer in het “NU”. Dit doe je door op de ademhaling te letten en je aandacht op het moment te richten en je bewust te worden van je lichaam door de houdingen die je beoefent.

• Je ontwikkelt meer focus en laat je minder snel afleiden, doordat je meer in het moment gaat komen. Wanneer je regelmatig aan yoga gaat doen zal dit ook gebeuren in je dagelijkse leven.

• Tijdens de yogales ga je d.m.v. van meditatie rust creëren in je hoofd. Je zal je meer bewust worden van je gedachten, waardoor er meer ruimte zal komen voor creativiteit en intuïtieve.

• Je zult meer verbinding ervaren tussen lichaam en geest. Wat wil ik?, wat kan ik?. Daarnaast kan je de signalen die je lichaam geeft beter aanvoelen en herkennen.

Zoals je kan lezen zijn er veel voordelen om met Yoga te gaan beginnen of de yoga weer op te pakken in je leven.

Opleidingen

• Docentenopleiding Yin Yoga- Health Center/Bivag Sneek

• Docentenopleiding Yin Yoga – Puur energie/ Yogaschool Amsterdam Noord

• Module docenten opleiding Yin Yoga, meridianen en Qi-Gong

• Modulen Docentenopleiding Vinyasa yoga

• Docentenopleiding Hatha yoga/Yogaschool Maarssen/ in opleiding

• Docenten opleiding Holistische Kinderyoga-Arterre

• Docentenopleiding Meditatie en mindfulness- Arterre

Ervaringen

• Yogadocent Yin Yang Yoga- Yogaschool in Balans/Den Helder

• Kinderyoga docent: 3-4 jaar, 5-7 jaar en 8-12 jaar/David Lloyd Amsterdam

• Yogales en Focus Kids training (mindfullnes, Yoga) op de basisschool

Betalingswijze Yoga

Het lesgeld kan overgemaakt worden op rek nummer: NL40 ING 0008 9592 87.t.a.v. AG Schrijver.

Vermeld duidelijk je naam, achternaam en adres gegevens. Zou je dit een week voor aanvang van de les kunnen overmaken?

De abonnementen graag betalen voor de 28 ste van elke maand.

Betalingswijze Kinderyoga

Het lesgeld kan overgemaakt worden op rek nummer: NL40 ING 0008 9592 87.t.a.v. AG Schrijver.

Vermeld duidelijk de naam en achternaam van uw kind en voor welke les het is.
Zou je dit voor de aanvang van de les kunnen overmaken.

Bij een abonnement graag betalen voor de 28 ste van elke maand.